niedziela, 20 stycznia 2013

Calcium pantothenicum - efekty kuracji

Zanim jeszcze rozpoczęłam przygodę z blogowaniem dużo czytałam na temat cudownego działania na włosy i paznokcie CP. 

Co to jest Calcium Pantothenicum?                                                                                                              
1 tabletka zawiera 100mg wapnia pantotenianu. Jest to lek zalecany w uzupełnieniu niedoborów kwasu pantotenowego (witamina B5) w organizmie. 
Dawkowanie:
Doustnie. Dorośli 150-600 mg dziennie w 2-3 dawkach, dzieci od 2 miesiąca do 3 roku życia 150 mg w 3 dawkach na dobę, dzieci starsze 200-400 mg w 2-4 dawkach na dobę. 

Cena: 6-8zł (do kupienia w każdej aptece)

Moja kuracja                                                                                                                                        
Tabletki CP przyjmuję od początku grudnia 2012r. do chwili obecnej. Początkowo (przez pierwszy miesiąc) 2xdziennie po 2 tabletki (2 rano i 2 wieczorem). Starałam się przyjmować je w podobnych godzinach. Od stycznia zmniejszyłam dawkę do 2 tabletek dziennie. 

Efekty                                                                                                                                                        
Z efektów przyjmowania CP jestem bardzo zadowolona!
Co zauważyłam?
  • przyśpieszenie wzrostu włosów!  :  Normalne tempo wzrostu moich włosów wynosi 1cm na miesiąc. W pierwszym miesiącu kuracji, gdy moja dawka CP wynosiła 4 tabletki dziennie włosy urosły mi około 2cm. Teraz, gdy biorę 2 tabletki dziennie wzrost wynosi 1,5cm miesięcznie. A oto porównanie włosów przed i po pierwszym miesiącu kuracji: 
W międzyczasie zdążyłam też zmienić kolor włosów ;)
  • wyraźne wzmocnienie paznokci: paznokcie mam bardzo słabe ze skłonnością do rozdwajania się. Mogę śmiało powiedzieć, że efekty są porównywalne do kuracji Nail Tekiem II. Paznokcie są mocniejsze i zdecydowanie mniej się rozdwajają i łamią oraz szybciej rosną.
  • zmniejszone wypadanie włosów
  • zagęszczenie włosów: nowe "baby hair" :)
Efekty uboczne                                                                                                                                              
Ja na szczęście ich nie zauważyłam:). Nie miałam żadnych nowych wyprysków na twarzy czy problemów żołądkowych.

A Wy stosowałyście już CP lub macie zamiar? :)

8 komentarzy:

  1. ten jaśniejszy kolor ładniejszy:)) taki miodowy ach xd ja CP mam i jak skończę skrzypowitę będę go brałą;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasny był ładny, ale chce wrócić do naturalnego koloru włosów a przy tamtym odrosty były za bardzo widoczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro szał na CP trochę ucichł, a jego działanie trwa, chyba niedługo po niego sięgnę. Porostu nigdy za wiele ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam o CP, ale nie mam zamiaru na razie stosować. Najpierw wolę siemię lniane a na to brakuje mi czasu i motywacji:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również cały czas myślę o tym, żeby zacząć stosować siemię lniane. Kto wie może niedługo znajdzie się ta motywacja :)

      Usuń
  5. Właśnie mam zaplanowane aby jutro zakupić CP , mam nadzieje że efekty będą takie jak w Twoim przypadku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję:) Koniecznie daj znać za jakiś czas jak efekty! :)

      Usuń
  6. A mi się bardziej podoba brązowy kolor na drugim zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że tu jesteś! :)
Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, dają mi one motywację do dalszej pracy :)

Zawsze odwiedzam blogi wszystkich komentujących również zostawiając wiadomość od siebie :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...